De laatste weken - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Caroline Boele - WaarBenJij.nu De laatste weken - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Caroline Boele - WaarBenJij.nu

De laatste weken

Blijf op de hoogte en volg Caroline

07 Juli 2015 | Antigua, Antigua

Hey allemaal,

Weer tijd voor een nieuw verslag na een aantal weken. Er is hier weer van alles gebeurd en ik heb weer genoeg meegemaakt!

Ik werk nog steeds in Club Sandals, conciërge. Dit is mijn laatste week hier. Ik heb het erg naar mijn zin en het werk is erg leuk! Ik heb veel contact met gasten en dat is toch wel een van de dingen die het werk erg leuk maakt. Er zijn wekelijks drie evenementen voor club sandals gasten: cocktail party, wijnproeverij en een martini party. Vooral deze evenementen zijn erg leuk om bij te wonen, het enige wat je namelijk doet is socializen met gasten. Ook ontmoet je veel gasten tijdens het inchecken. Na het inchecken breng je de gasten namelijk naar hun kamer en dan ontstaat er dus altijd een gesprek. Vervolgens zie je de gasten dus de rest van hun vakantie en herkennen ze je iedere keer. Dit zorgt voor leuke momenten.

Op een van de werkdagen werd mij verteld dat er VIP gasten kwamen. Meer werd mij niet verteld dus ik dacht, okee ik hoef daar niets mee te doen. Maar dat was niet waar.. De minister-president van de Bahamas kwam met zijn collega's. Allemaal hoge pieten in (veel te warme) zwarte pakken. Normaal gesproken worden gasten ingecheckt in de lobby, maar deze gasten werden allemaal privé ingecheckt in hun kamer. Aan mij de eer om een van deze hoge pieten in te checken. Toen ik hem uitlegde over de IPad, en dat hij zijn gegevens in moest voeren was het antwoord: kun jij dat niet voor mij doen? Het enige wat ik dacht was: eeeh meneer ik weet je persoonlijke gegevens toch niet. Maar natuurlijk antwoord ik: uiteraard, geen probleem. Wat is uw adres meneer? Wat is uw geboortedatum meneer? Na hem ingecheckt te hebben en zo'n 55 vragen te hebben beantwoord was ik klaar met deze hoge pieten. Althans dat dacht ik.. een paar uur later (18.00) komt 1 van de mannen naar de balie: "jaa, tsjaa, jaa ik weet het niet. Ik vind mn kamer wel aardig, maar ik vind het uitzicht niet zo mooi. Hebben jullie geen andere kamer voor mij?" Ik viel nog net niet van mijn stoel. Allereerst checkt hij de volgende dag 11.00 uit, het uitzicht vanuit elke kamer is hier geweldig, en het was al 18.00 wat betekent dat het in een uur donker is. Ik heb deze gast overgedragen aan mijn collega en ben snel naar huis gevlucht, mijn werkdag was namelijk over :) Echter zijn dit wel hilarische momenten en is het leuk dat je zulke dingen hier meemaakt.

Hier op het strand hebben we een soort van pier en aan het einde van de pier staat een geweldig huis, of nou ja eigenlijk een villa. Dit huis heeft uitzicht over de hele oceaan en heeft in de tuin een zwembad. Vanuit het zwembad kun je dus de hele oceaan zien. Een koppel dat in Sandals op huwelijksreis was zat er aan te denken dat huis te kopen en ging dat huis dus bezichtigen. Toen ze terugkwamen belde de vrouw haar vader: "ja we hebben net het huis bezocht, het is geweldig. We zitten er aan te denken het te kopen als vakantiehuis. Het zal een leuk verjaardagscadeau zijn vader. Het kost 5 tot 7 miljoen US dollars..."

Op mijn vrije dagen heb ik weer genoeg leuke dingen gedaan. Zo hebben 2 collega's mij en 2 andere stagiaires meegenomen over zo ongeveer het hele eiland. We hebben over het hele eiland getoerd, verschillende stranden bezocht en vooral lekker gek gedaan. Het is super leuk om dit soort dingen met lokale mensen te doen. Zij weten namelijk precies de mooie/leuke plekken op het eiland en je ziet dingen die je zonder lokale bevolking echt niet ziet. Onderweg stopten we overal en nergens om eten/drinken te kopen en aangezien het hele eiland hier gek is op kip zaten wij dus als echte locals onze kippenpoten af te kluiven op het strand. Ik heb nog nooit zoveel kip gegeten als in de afgelopen maanden. Tijdens deze dag viel het me ook weer op hoe droog het eiland is. We deden deze roadtrip op woensdag, en de maandag daarvoor had het de hele dag pijpenstelen geregend. Echter zie je daar op woensdag niets meer van en zag de natuur eruit alsof het maanden niet geregend had. Ik denk dat dit genoeg zegt over hoe warm het hier is..
Op het laatste strand waar we geweest zijn hebben we de zonsondergang bekeken en daarna werd het tijd om weer naar huis te gaan.

Verder is aan de andere kant van het eiland een Grand Pineapple resort. Dit resort is onderdeel van Sandals resorts, maar is voor families, het is kleiner en minder luxe. Iemand die wij hier kennen gaf mij en 2 andere stagiaires een gratis dagpas voor dit resort. Uiteraard zeggen wij daar geen nee tegen! We hebben de hele dag gechilld in dit resort. We hebben voornamelijk de hele dag cocktails gedronken en gegeten :P Ook was het heerlijk om weer eens in een zwembad te springen na 5 maanden zee :) In het resort kon je een korte hike doen naar de top van het resort en vanaf daar had je een geweldig uitzicht over de hele oceaan. Het was er zó mooi, we konden er wel uren zitten. Uiteraard hebben we ook deze dag afgesloten met een geweldige zonsondergang op het strand.

Wat erg grappig was, is dat dit resort aan de andere kant van het eiland was en dat is zo'n 40 minuten rijden. Ik ging deze dag op stap met 2 stagiaires van Trinidad en 1 collega van Antigua, allemaal mensen die op een eiland wonen dus. Ze zeiden tegen mij: ja we hebben een lange rit voor de boeg we gaan helemaal naar de andere kant van het eiland. Ik keek hun aan en schoot in de lach. Toen ik hun vertelde dat wij uren in de auto zitten op vakantie naar het buitenland en dat alleen mijn school in Nederland al verder is dan 40 minuten rijden vonden ze toch echt dat wij gek zijn. Het blijft hilarisch al die cultuurverschillen..

Een aantal weken geleden was er op vrijdagavond in Sandals een gala van een voortgezet onderwijs. De meiden zagen er echt geweldig uit maar na 15 minuten vroeg ik mijn collega waar al de jongens waren. Het antwoord was: dit is een meidenschool. Ik dacht dat hij een grapje maakte, maar daarna zei hij weer het is een meidenschool. Hij legde mij uit dat er hier jongens en meidenscholen zijn en hij noemde onwijs veel namen van collega's die allemaal naar een jongens of meidenschool zijn gegaan. Dit soort scholen zijn hier de beste scholen en dat is waarom veel ouders hun kinderen naar zo'n school sturen. Grappig dat ze dat hier nog hebben, terwijl in NL dit echt iets van vroeger is.

Ook vertelde 1 van mijn collega's: ik ben 39 en opa. Ik heb 16 broers/zussen van 12 verschillende moeders. Ik kon mijn ogen niet geloven. Werkelijk waar alles is mogelijk hier..

Vandaag ben ik vrij en aan het einde van de middag & avond ga ik met mijn collega's van de afdeling waar ik nu werk op een boot cruise. Mijn collega's nodigde mij uit en daar zeg je natuurlijk nooit nee tegen.

Na deze week in Club Sandals werk ik nog zo'n 1.5 week in sales en daarna hebben wij een week vakantie hier. Het einde is dus echt in zicht. Ik zie er natuurlijk naar uit om iedereen te zien en Nederlands eten te eten, maar zie er niet naar uit om van iedereen hier afscheid te nemen en dit mooie eiland te verlaten. De komende 24 dagen ga ik dus volop genieten hier en er staan nog veel leuke dingen op het programma!

Liefs Caroline

  • 07 Juli 2015 - 20:26

    Pauline:

    Leuk Caroline, om al je belevenissen weer te lezen.. ik verbaas me iedere keer weer in wat een ander wereldje jij zit!
    Veel plezier nog de laatste weken!

    groetjes Pauline

  • 08 Juli 2015 - 13:09

    Marjet:

    Ziet er geweldig uit. Geniet nog even, dat gaat vast lukken!

    Liefs Marjet

  • 08 Juli 2015 - 21:51

    Carolien:

    Hoi Caroline,

    Wat zal jij al je belevenissen straks missen!!!
    Gelukkig heb je veel foto's en herinneringen, maar zal straks wel weer even wennen zijn....
    Geniet nog van deze laatste weken van alles wat je gaat doen en beleven zal, en tot straks ;-)

  • 08 Juli 2015 - 21:58

    Miranda:

    Ha Caro,

    Heerlijk al die verhalen zeg! Geniet nog even van de tijd daar, want voor je het weet ben je terug!

    Liefs Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Stage Antigua

6 Maanden stage bij Sandals Grande Antigua

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2015

Party done!

07 Juli 2015

De laatste weken

16 Juni 2015

Wa gwaan?!

21 Mei 2015

.

04 Mei 2015

Het eilandleven
Caroline

Actief sinds 25 Nov. 2014
Verslag gelezen: 1194
Totaal aantal bezoekers 19779

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Stage Antigua

03 Maart 2012 - 28 Juli 2012

Staqe Valencia

Landen bezocht: