De eerste 2 dagen - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Caroline Boele - WaarBenJij.nu De eerste 2 dagen - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Caroline Boele - WaarBenJij.nu

De eerste 2 dagen

Blijf op de hoogte en volg Caroline

07 Februari 2015 | Antigua, Antigua

Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik veilig aangekomen op Antigua en zit dag 1 er alweer bijna op.

Gisteren om 7.10 zou ik naar Londen vliegen. Dit werd een uurtje later in verband met de sneeuw. Gelukkig had ik alsnog meer dan genoeg tijd om mijn overstap te kunnen halen. Het was lekker rustig in het vliegtuig, ik zat in mijn uppie in een rij van 6 personen :)

Aangekomen op Londen deed de douane nogal moeilijk. Na uitgebreid gefouilleerd te zijn en mijn handbagage drie keer doorzocht te hebben mocht ik doorlopen. De vlucht was lang, maar ging goed. Ik heb mezelf vooral weten te vermaken met films kijken. Aangekomen op Antigua kwam ik gelijk in de cultuur terecht. Het was onwijs druk bij de immigratie/paspoort controle o.i.d. en natuurlijk bloedheet aangezien iedereen gekleed was op het winterse weer van Nederland en Engeland. Maar de locals hier lopen geen stap harder en alles ging zooo langzaam. Na een aantal formulieren ingevuld te hebben en een uur in de rij te hebben gestaan stond ik uiteindelijk 1.5 uur later, met koffers en al, buiten.

Vanaf het vliegveld werd ik opgehaald en waren er nog 5 andere stagiaires die blijkbaar ook in mijn vliegtuig zaten. Een meisje zat zelfs naast me aan de andere kant van het gangpad. Eenmaal aangekomen bij het resort werden we warm verwelkomt en naar ons appartement gebracht.

Het appartement is oud, maar prima. Er is een huis voor de jongens en een huis voor de meiden. We hebben allemaal onze eigen kamer en er zijn meerdere badkamers. De keuken en huiskamer zijn gezamenlijk. Gelukkig hebben we ook een terras en een stuk gras met ligstoelen om te relaxen. De appartementen staan tegenover het resort en we hebben dus uitzicht op het resort en daarachter de zee. Niet verkeerd al zeg ik het zelf :)

We kregen donderdagavond eten van het resort. Ik was van plan dit snel te eten, zodat ik snel kon slapen maar dit liep iets anders dan gepland. We kregen namelijk ons eten in een van de 12 restaurants en mochten lekker van de kaart eten. Het smaakte prima dus het was het waard om er langer voor wakker te blijven. Toen we naar het restaurant liepen keken we onze ogen uit in het resort. Overal plekken met vuurkorven om te relaxen, fonteinen, zwembaden, live music etc. Het is een onwijs mooie plek! Maar dat mag ook wel voor zo'n prijs natuurlijk.

Vandaag (vrijdag) zijn we allemaal 6.30 al wakker. Jetlag?! We hebben dus in ieder geval wat aan onze dag. We zijn naar de supermarkt geweest, zo'n 15 minuten lopen. Het eiland is onwijs duur, voor een paar basic dingen zoals melk, brood, sla, fruit en zoet broodbeleg was ik al 40 euro kwijt. Hopelijk vinden we snel een (super)markt waar we goedkoper boodschappen kunnen doen!

Verder zijn we vandaag naar het strand geweest, dit is zo'n 10 minuten lopen. Het is er zo mooi! Vanuit het vliegtuig was het al onwijs gaaf om de zee te zien, omdat het zo blauw is. Het water is heerlijk en het is een perfecte plek om de warme, vrije uurtjes door te brengen:)

In totaal zijn we hier met 11 stagiaires. 9 Meiden, 2 jongens afkomstig uit Engeland, Duitsland, Zwitserland, Oekraïne, Nederland en 2 landen die ik niet meer weet. Er is in ieder geval nog een Nederlandse jongen hier en het meisje uit Oekraïne en de jongen uit Duitsland studeren aan mijn school in Nederland en spreken ook redelijk Nederlands. Wel lekker om af en toe Nederlands te kunnen spreken!

Morgen begin ik met werken. Ik heb in ieder geval een introductie en hoop stiekem dat ik de rest van de dag vrij ben en pas maandag echt hoef te beginnen. De komende drie weken zal ik werken als butler en daarna ga ik naar de volgende afdeling. Ik ben benieuwd hoe alles zal gaan verlopen.

Nou dit was mijn eerste blog vanaf Antigua. Zoals jullie lezen is er over 2 dagen al genoeg te vertellen.

Groetjes Caroline

  • 07 Februari 2015 - 08:55

    Ron En Anja:

    ooo....je moet maar niet al te veel vertellen over die warmte daar hoor. Zitten we hier met super dikke truien aan;-p
    Veel plezier!

  • 07 Februari 2015 - 09:54

    Leonie Plomp:

    Hey Caroline!

    Leuk verhaal en wat heerlijk dat je al de zee in bent geweest!Succes!

  • 07 Februari 2015 - 14:06

    Pauline:

    Leuk om te lezen Caroline!
    Alvast heel veel succes de komende week!

    groetjes van ons

  • 07 Februari 2015 - 16:08

    Wim En Marinka:

    Heey Caroline,

    Ik krijg net een foto onder mn neus geschoven van het uitzicht vanuit je kamer!
    Wauw......dat is niet verkeerd he!
    Fijn dat alles is goed gegaan.
    Heel veel succes en veel werkplezier de komende tijd.
    Leuk dat we kunnen meelezen.
    doedoegh

  • 07 Februari 2015 - 19:56

    Tom En Margriet:

    He Caro,

    Leuk om wat over je te horen! Zo te lezen en te zien heb je het super daar! We horen graag binnenkort weer van je (vooral over het butler zijn, zijn we erg nieuwsgierig naar....)
    Groeten van ons allemaal!

  • 07 Februari 2015 - 22:23

    Carolien:

    Hey Caroline,

    Wat een belevenissen al voor de eerste 2 dagen! Dat beloofd wat :-) Leuk hoor, om je zo te kunnen volgen.
    Heel veel plezier en suc6 met je werk.

    Groetjes, Carolien

  • 07 Februari 2015 - 22:23

    Carolien:

    Hey Caroline,

    Wat een belevenissen al voor de eerste 2 dagen! Dat beloofd wat :-) Leuk hoor, om je zo te kunnen volgen.
    Heel veel plezier en suc6 met je werk.

    Groetjes, Carolien

  • 08 Februari 2015 - 12:44

    Erna:

    Zo dat klinkt super goed. Maak er een mooie leerzame tijd van. Geniet van alle leuke dingen die je tijdens je stage tegen gaat komen. Groeten uit een koud maar geen winters Kamerik.




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Stage Antigua

6 Maanden stage bij Sandals Grande Antigua

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2015

Party done!

07 Juli 2015

De laatste weken

16 Juni 2015

Wa gwaan?!

21 Mei 2015

.

04 Mei 2015

Het eilandleven
Caroline

Actief sinds 25 Nov. 2014
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 19837

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Stage Antigua

03 Maart 2012 - 28 Juli 2012

Staqe Valencia

Landen bezocht: