De eerste (werk)week - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Caroline Boele - WaarBenJij.nu De eerste (werk)week - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Caroline Boele - WaarBenJij.nu

De eerste (werk)week

Blijf op de hoogte en volg Caroline

13 Februari 2015 | Antigua, Antigua

Hoi allemaal!

Inmiddels ben ik hier alweer een week. Ik heb al zoveel meegemaakt dat ik hier voor mijn gevoel al een maand zit. Alle stagiaires zijn aangekomen en we zijn nu met 12 in totaal. 10 meiden en 2 jongens. Ik woon met 8 andere meiden in een huis en de andere 3 stagiaires wonen in het andere huis. Dit is precies tegenover ons huis, 5 meter verderop. Eigenlijk zijn we altijd met elkaar in een huis alleen slapen hun dus ergens anders. De andere stagiaires zijn erg leuk en met elkaar hebben we het erg gezellig.

Afgelopen zaterdag had ik mijn eerste werkdag. Alle stagiaires kwamen bij elkaar met onze stagebegeleider en die bracht ons vervolgens naar onze afdelingen. Ik heb afgelopen week als butler gewerkt en doe dit de komende twee weken ook. Toen ik naar het kantoor van de butlers werd gebracht dacht ik: waar ben ik beland?! Er stond 1 collega en het enige wat ik dacht was, woow hij lijkt op een aap.. Verder was hij aan het ontbijten en stelde hij zich niet eens voor en vroeg niks aan mij. Maar goed, later werd ik naar de butler gebracht met wie ik zou werken. Er werken in totaal zo'n 22 butlers.

In het resort zijn 61 butlerkamers, dit zijn de duurste kamers. De gasten kunnen jou als butler bellen wanneer zij iets nodig hebben. Als ze op het strand of in een van de zwembaden zijn en ze willen een cocktail bellen ze je, als ze keelpijn hebben en iets nodig hebben voor hun keel bellen ze je, als ze honger hebben bellen ze je etc. etc. Ook zorg je als butler dat hun kamer georganiseerd is. Alle kleding leg je bij elkaar, je ordent alles, zorgt dat er voldoende champagne en ander drank is etc. Wanneer gasten die een butlerkamer aankomen geef je ze een korte rondleiding door het resort en breng je ze naar hun kamer waar je alles uitlegt. Kortom, het erg afwisselend werk.

Oke, terug naar mijn eerste werkdag. Na ongeveer een uur niks gedaan te hebben begon ik met werken samen met een van de butlers. Ik liep voornamelijk mee en als ik iets moest doen hoorde ik het wel. Ik dacht v van te voren dat ik al mijn collega's wel zou verstaan, omdat ze hier Engels praten. Echter praten ze hier wel in het Engels, maar met zo'n accent dat je er niet veel van verstaat. Ik riep dus de hele dag: sorry wil je het herhalen? Gelukkig vonden ze het niet erg en konden ze er zelf ook om lachen. Verder ben ik deze dag zo'n 3 keer verdwaald en zo'n 3x mijn butler met wie ik samen werkte kwijt geraakt. het is zo groot hier! Uiteindelijk heb ik elke keer zowel mijn butler als de weg weer gevonden en kreeg ik gelukkig een telefoon zodat ik iemand bellen kon als ik verdwaald was :P

Zondag was mijn tweede werkdag en die leek erg veel op mijn eerste werkdag. Ik werkte met een butler, ben een paar keer verdwaald en een paar keer de butler kwijtgeraakt.

Maandag begon mijn dag om 9.00 als butler, dan zou ik van 10.00-14.00 introductie met een rondleiding hebben en dan weer werken als butler.
Ik kwam om 9.00 in het kantoor en er was niemand die mij vertellen kon met wie ik werken moest. Iedereen zei: relaxed, ga zitten en wacht tot de manager komt. 9.30 was hij er nog niet dus ben ik terug naar mijn huis gegaan aangezien 10.00 de introductie begon.

Erg logisch, eerst 2 werkdagen en dan pas introductie krijgen. Maar goed dat zal wel cultuur zijn ;) Het was in ieder geval fijn om een intro en rondleiding te hebben, want nu weet ik tenminste zo goed als de weg en sinds deze dag ben ik niet meer verdwaald :) Tijdens het werk krijgen we een maaltijd in de kantine. Omdat je als butler geen tijd hebt om een uur pauze te nemen (elk moment kan een gast je tenslotte bellen en dan moet je komen) eten wij elke keer iets uit een van de restaurants hier en eten dat in het kantoor. Ik vind het prima, want dit eten is veel lekkerder dan in de kantine! Omdat ik maandag introductie had moest ik wel in de kantine eten voordat ik terug ging naar de butler afdeling. Ik kwam daar binnen en wist niet wat ik meemaakte, NET EEN GEVANGENIS! Je krijgt een ticket om binnen te komen, gaat in de rij staan, iemand geeft je een bord met eten. Vervolgens ga je aan tafels zitten die zo gammel zijn als ik weet niet wat en niemand praatte met elkaar. Ik was blij toen ik weg kon.

Toen ik terug ging naar de butler afdeling was er gelukkig iemand die me vertellen kon met wie ik werken moest. De eerste 3 werkdagen waren erg wennen. De mensen hier vinden dat ze erg hard werken, maar dat doen ze eigenlijk niet. Ik zeg niet dat ze niks doen, maar hard werken is anders ;) Ze gaan gerust een uur filmpjes kijken en ik zit dan ook maar een uur te chillen.

tot nu toe werk ik elke keer van 9-6. Daarna ga ik naar het strand met degene die ook klaar zijn met werken, we zwemmen een uurtje en bekijken de zonsondergang. Vervolgens gaan we terug naar huis. Op 5 min. loopafstand zijn een paar restaurantjes waar we afgelopen week 's avonds een paar keer heen zijn geweest voor een drankje.

Dinsdag was ik vrij en 5 andere stagiaires ook. 's Morgens zijn we naar het strand geweest, 's middags naar de stad. Een van de Sandals medewerkers bracht ons een heeft ons ook weer opgehaald. We hebben geluncht en moesten verder wat dingen zoals een lokale simkaart kopen. Er waren 2 cruise schepen aangekomen dus het was druk in de stad. het voelde goed dat we niet de enige blanke mensen waren (:

Elke dinsdagavond is er voor de gasten een bedankdiner, om ze te bedanken dat ze voor Sandals gekozen hebben en vaak terug komen bij Sandals. Als stagiaires moesten wij hier bij zijn. We moesten allemaal bij een tafel staan en hier kwamen dan 10 gasten zitten. Wij werden voorgesteld aan iedereen en ging vervolgens ook aan tafel zitten. We kregen een 4-ganger diner en eigenlijk was het enige wat we moesten doen praten met de gasten. Het was super leuk en iedereen is super geïnteresseerd in je stage, Nederland etc. Het dessert moesten wij als stagiaires, dansend op de muziek, binnen brengen. Iedereen was aan het klappen en lachen, het was erg grappig om mee te maken! Ik weet het niet zeker, maar wat ik begrijp moet ik hier om de dinsdag bij zijn. De enige dinsdag ga ik met 5 andere stagiaires, de andere dinsdag gaan de andere zes.

Zowel de gasten als medewerkers zijn allemaal super aardig. iedereen is onwijs geïnteresseerd in je afkomst en in alles. Erg leuk! Sandals hamert erg op glimlachen en gedag zeggen, de meest gezegde zin tijdens mijn werkdag is dus: hello, how are you?

Woensdag was mijn volgende werkdag en had ik aan het einde vd dag voor het eerst het gevoel dat ik ook echt gewerkt heb. Ik werkte met leuke butlers die veel uitlegden en mij ook veel lieten doen. 1 van de gasten van de butlerkamers gingen vandaag trouwen. Ik was erbij en heb weer eens mijn ogen uitgekeken. Ik bedoel je kunt een vakantie bij Sandals betalen in de duurste kamer, zo'n 10.000 dollar per week en dan trouwen ze samen terwijl hun vier kinderen, vrienden en familie thuis zijn. Als je trouwt wil je toch een feestje bouwen en niet met zijn tweeën, en een paar sandals medewerkers, foto's maken en dineren?! Ze hebben geld genoeg voor een mooie bruiloft! Ik heb me er in ieder geval erg over verbaasd. Nadat ze getrouwd waren gingen ze meer foto's maken en ging ik met een butler de kamer mooi maken. Figuurtjes van de handdoeken maken, overal bloemen neerleggen, het bad vol laten lopen etc.

Donderdag was mijn volgende werkdag en ook vandaag had ik aan het einde van de dag het gevoel dat ik gewerkt heb. Kortom, het gaat elke dag beter.

Vandaag ben ik vrij en een aantal anderen ook. Zometeen gaan we naar het strand :) Aangezien het morgen Valentijnsdag is en Sandals Grande Antigua het meest romantische resort van de wereld is, is het komende week topdrukte en staan er veel bruiloften gepland.

Nou, zoals jullie lezen is er over een week al heeeel veel te vertellen. Ik heb het naar mijn zin en begin steeds meer te wennen. Het werk wordt steeds leuker en ik begin steeds meer aan de cultuur te wennen. Ik ga proberen wat foto's te te voegen aan dit verslag van het resort en de omgeving.

Liefs Caroline

  • 13 Februari 2015 - 16:47

    Matthijs & Marjet:

    Hoi Caroline,

    Wat leuk om je verhalen en belevenissen te horen. Haha, ik moet wel lachen om al je "culturele ervaringen". Dan word je weer geconfronteerd met het feit dat wij Hollanders toch echt anders in elkaar zitten dan veel andere (Caribische) culturen :-). Leuk om ook die foto's te zien. 'k Word wel een beetje jaloers. Ziet er erg subtropisch uit allemaal.

    Geniet ervan.

    Groetjes van ons,
    Matthijs (& Marjet)

  • 13 Februari 2015 - 20:11

    Annet En Johan:

    Hoi Caroline, wat een sterke verhalen. Hilarisch dat je verdwaald en dat je de butler kwijt raakt. Blijf vooral genieten van de cultuurverschillen.
    Bedankt voor het delen.
    ps maak eens een foto van de aap verkleed als butler.
    annet johan en jason

  • 13 Februari 2015 - 21:14

    Carolien:

    Hoi Caroline,

    Hoi Carolien,

    Leuk om zo je vele belevenissen te lezen. Echt heel anders dan hier in Nederland! Wel Top weer zo te zien, heerlijk hoor. Lekker blijven genieten en nog heel veel plezier.
    Groetjes, Carolien ;-)













  • 13 Februari 2015 - 21:15

    Carolien:

    Hoi Caroline,

    Hoi Carolien,

    Leuk om zo je vele belevenissen te lezen. Echt heel anders dan hier in Nederland! Wel Top weer zo te zien, heerlijk hoor. Lekker blijven genieten en nog heel veel plezier.
    Groetjes, Carolien ;-)













  • 13 Februari 2015 - 21:15

    Carolien:

    Hoi Caroline,

    Leuk om zo je vele belevenissen te lezen. Echt heel anders dan hier in Nederland! Wel Top weer zo te zien, heerlijk hoor. Lekker blijven genieten en nog heel veel plezier.
    Groetjes, Carolien ;-)













  • 13 Februari 2015 - 21:15

    Carolien:

    Hoi Caroline,

    Leuk om zo je vele belevenissen te lezen. Echt heel anders dan hier in Nederland! Wel Top weer zo te zien, heerlijk hoor. Lekker blijven genieten en nog heel veel plezier.
    Groetjes, Carolien ;-)













  • 13 Februari 2015 - 21:15

    Carolien:

    Hoi Caroline,

    Leuk om zo je vele belevenissen te lezen. Echt heel anders dan hier in Nederland! Wel Top weer zo te zien, heerlijk hoor. Lekker blijven genieten en nog heel veel plezier.
    Groetjes, Carolien ;-)













  • 13 Februari 2015 - 21:15

    Carolien:

    Hoi Caroline,

    Leuk om zo je vele belevenissen te lezen. Echt heel anders dan hier in Nederland! Wel Top weer zo te zien, heerlijk hoor. Lekker blijven genieten en nog heel veel plezier.
    Groetjes, Carolien ;-)













  • 13 Februari 2015 - 21:16

    Carolien:

    Hoi Caroline,

    Leuk om zo je vele belevenissen te lezen. Echt heel anders dan hier in Nederland! Wel Top weer zo te zien, heerlijk hoor. Lekker blijven genieten en nog heel veel plezier.
    Groetjes, Carolien ;-)












Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Stage Antigua

6 Maanden stage bij Sandals Grande Antigua

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2015

Party done!

07 Juli 2015

De laatste weken

16 Juni 2015

Wa gwaan?!

21 Mei 2015

.

04 Mei 2015

Het eilandleven
Caroline

Actief sinds 25 Nov. 2014
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 19836

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Stage Antigua

03 Maart 2012 - 28 Juli 2012

Staqe Valencia

Landen bezocht: