. - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Caroline Boele - WaarBenJij.nu . - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Caroline Boele - WaarBenJij.nu

.

Blijf op de hoogte en volg Caroline

21 Mei 2015 | Antigua, Antigua

Hey Allemaal,

Hier weer eens een update vanuit Antigua, waar de zon nog steeds heerlijk schijnt!
Inmiddels heb ik de afdeling housekeeping afgerond. Ik heb 4 leuke weken gehad. Veel gelachen met mijn collega’s en veel verschillende werkzaamheden gedaan. Zo heb ik de laatste week onder andere een aantal dagen turn down service gedaan. Dit houdt in dat je 45 kamers hebt waar je de gordijnen dicht doet, nieuwe handdoeken geeft en het bed gereed maakt zodat de gasten eigenlijk gelijk in bed kunnen springen en slapen. Mijn eerste reactie na 1 kamer was: dus alle bedden die ik opgemaakt heb toen ik met de schoonmakers werkte zijn eigenlijk voor niets? Dat is namelijk zwaar werk en kost veel moeite. Er mag namelijk geen kreukel in elk laken zitten. Vervolgens zie je tijdens de turn down service dat ze vrolijk jouw mooi opgemaakte bed ‘vernielen’. Na een aantal dagen turn down service verbaas je je er ook echt over wat gasten allemaal meenemen op vakantie. Ik heb op 1 avond behoorlijk wat teddyberen gezien. Erg leuk als je partner op huwelijksreis bent of zoveel jaar getrouwd bent :P Ook komen de gasten terug van een dag op het strand of aan het zwembad, gaan douchen en vervolgens uit voor diner. Ze gooien al hun spullen op hun bed en vervolgens kom jij de kamer in om het bed gereed te maken om te kunnen slapen. Je begrijpt het al, je moet eerst het hele bed ontruimen. Ik heb veel lol gehad tijdens het werk in housekeeping. Je maakt echt bizarre dingen mee en soms is het net alsof je in een film leeft.

Ook tijdens Moederdag was ik aan het werk. Antigua zal Antigua niet zijn als ze nergens een feestje van maken dus uiteraard werd ook van Moederdag een heel evenement gemaakt. Iedereen riep de hele dag fijne Moederdag tegen elkaar. S middags was er een 2 uur durende lunch en alle medewerkers die moeders zijn waren daar voor uitgenodigd. Ik was aan het werk met een van de schoonmakers en die nam mij mee naar de lunch. Ze zei: je viert gewoon Moederdag met al je zwarte moeders hier. Er stond een gigantisch buffet voor ons klaar, live cooking bij Van der Valk is er niks bij. Alle tafels waren opgedekt en er liepen serveersters rond om drankjes te schenken. Zoals jullie begrijpen heb ik mijn hele buik vol gegeten, en vooral het toetjesbuffet was heerlijk! Tijdens de lunch was er wat ‘entertainment’. Zo werden er prijzen uitgedeeld aan de jongste moeder, de moeder met de meeste kinderen, de oudste moeder etc. Voor sommige prijzen moest je wat meer moeite doen. Zo kreeg de moeder die het beste kon zingen een prijs, en de moeder die het beste op de catwalk kon lopen. Uiteraard werden er niet kleine prijzen uitgedeeld maar waren het prijzen zoals een boot cruise en een candelight dinner voor 2 personen op het strand, dit kost voor de gasten zo’n 170 US dollar. De rest van de dag zeiden veel collega’s tegen mij: wens je moeder in Nederland maar een fijne Moederdag van ons. Ook zei de schoonmaker waar ik mee werkte de rest van de dag als ik op haar aan het wachten was: ja mama komt eraan lieverd even geduld, mama komt eraan. Ik moest er elke keer onwijs om lachen, maar zoals jullie horen wordt er hier goed voor mij gezorgd.

Wanneer ik met de schoonmakers werkte en ze hadden iets nodig uit de linnen room, bijvoorbeeld een extra hoeslaken, shampoo of iets anders lieten ze vaak mij bellen. Als ik belde dacht de persoon die in de linnen room werkt namelijk dat ik een gast ben (vanwege accent) en komen ze het naar de kamer brengen. Als de schoonmaker belde was het antwoord vaak: kom het maar halen. Ze weten hier dus ook slim gebruik van je te maken.

Deze week ben ik begonnen in de bar. Toen ik naar de bar manager ging om mijn rooster te vragen was het antwoord: o ik wist helemaal niet dat je naar de bar komt. Dit gebeurd vaker als ik van afdeling wissel. Vraag me niet hoe dit komt. Zelfs toen ik hier aankwam was ik niet op de lijst van alle stagiaires. Maar goed, gelukkig was ik welkom en heb ik inmiddels mijn eerste drie dagen in de bar gewerkt. Het contact met de gasten is erg leuk en het is leuk om te leren hoe je alle cocktails moet maken. Het barpersoneel is wel het type personeel dat een gebruiksaanwijzing nodig heeft, dus dat is nog even wennen. Mijn eerste dag werkte ik in de bar midden in het zwembad, erg hilarisch. Halverwege de dag had ik echt het idee dat ik midden in een comedy film beland was. Rond 14.00 uur zijn de meeste gasten redelijk aangeschoten/dronken en maak je de meest grappige dingen mee. Zo zie je door het hele zwembad mannetjes met een hoed op dobberen op hun luchtbed met een biertje in hun handen. Zodra het biertje op is komen ze naar de bar toe gepeddeld om een nieuw biertje te bestellen. De vrouwen relaxen meer aan de bar en beginnen na een aantal cocktails random te zingen, dansen en vragen 5x waar je ook alweer vandaan komt. Op mijn naambadge staat Carolina. Zo’n 5 gasten zeiden tegen mij: hee, wij wonen in North / South Carolina, we hebben een connectie. Je praat maar gewoon vrolijk mee met de gasten. De rest van de week heb ik in de main bar gewerkt, dit is een bar in de lobby van het resort. Hier blijf ik in ieder geval de rest van de week en volgende week ook.

Naast het werken hebben we de afgelopen weken natuurlijk ook weer genoeg leuke dingen gedaan. Zo was het hier 4 mei dag van de arbeid en uiteraard werd ook hier een uitgebreid feestje van gemaakt. Ik was deze dag vrij en ben met 4 andere stagiaires naar de stad geweest. Vanaf hier was er een parade vol muziek die naar Fort James ging. Iedereen was op straat en de sfeer was te vergelijken met Koningsdag. We hebben in de stad met alles en iedereen gepraat en veel lol gemaakt. Ook de minister-president was aanwezig. In Nederland zal je deze nooit midden op straat, zonder beveiliging in een spijkerbroek met T-shirt zien lopen, maar hier kan het allemaal. Hij liep gewoon in zijn uppie rond en praatte met iedereen. Uiteraard hebben wij een fotootje met hem geschoten, zie foto’s ;) Nadat de parade voorbij was gegaan volgde zo ongeveer het hele eiland de parade naar Fort James. Met zijn alle lekker knus op elkaar, jullie kunnen je dus voorstellen hoe warm dat hier is. We hebben een tussenstop gemaakt bij de KFC en zijn daarna doorgelopen naar Fort James. Hier hebben we eerst een duik in de zee genomen om af te koelen. Bij Fort James stonden overal kraampjes met eten en drinken en waren er veel activiteiten voor kinderen. We zagen uiteraard veel collega’s. Elke familie heeft gewoon een kraam, kookt eten en verkoopt dit. Je ziet dus overal moeders met baby’s op hun schoot achter een kraam zitten, oma die meegesleurd wordt en kinderen die om de kraam rennen. Op de top van het fort hebben we de zonsondergang bekeken en vervolgens begon er ’s avonds een show, dit kun je vergelijken met de Woerdense Vakantie Week. Er kwamen ‘bekende’ (voor ons dus niet) soca en reggae artiesten en zo ongeveer het hele eiland was aanwezig. Het was een lange, maar hele geslaagde dag.

Ook was Luisa, een van de stagiaires jarig, Ze had de avond voor haar verjaardag alle stagiaires en onwijs veel collega’s uitgenodigd om naar een bar te komen. Wat ze echter niet wist was dat wij een suprise party voor haar op het strand hadden georganiseerd en iedereen daarvoor hadden uitgenodigd. 1 van de stagiaires bleef thuis om haar op te wachten van het werk. Er werd gezegd dat ze zich klaar moest maken voor een diner in een restaurant. Ze trapte erin en vervolgens werd ze naar het strand geleid waar wij allemaal waren. Ze had echt niks verwacht en praatte de hele dag al over hoeveel zin ze had om ’s avonds naar die ene bar te gaan. Iedereen praatte vrolijk mee en haar gezicht was hilarisch toen ze aankwam. We hadden pizza’s besteld, lichten en muziek geregeld en iedereen nam iets te drinken mee. Het was een onwijs geslaagde avond!

De dag na de party, Luisa’s verjaardag, hebben wij samen een bootcruise gedaan. We zijn met een speedboot rond het hele eiland gevaren, hebben gebbq’t op een van de omliggende onbewoonde eilanden, hebben gesnorkeld, gezwommen met pijlstaartroggen (iets wat hier erg populair is), en gerelaxed op verschillende stranden. De boot ging mega hard en de golfen waren zo hoog dat we na elk bootritje elke keer helemaal doorweekt waren. Het was een onwijs geslaagde dag en we hebben weer veel nieuwe plekken van het eiland gezien en ontdekt. Een van de jongens die op de boot werkte kwam naar ons toe: ja jullie zijn Sandals stagiaires toch? Jullie waren in de stad met dag van de arbeid, jullie stonden hier en hier, jullie dronken dit en dat, droegen deze kleren en namen een foto met de minister president. Zodra ik jullie zag wist ik dat jullie Sandals stagiaires zijn. Wij keken elkaar echt vol verbazing aan en beseften weer goed hoe klein het eiland hier is en dat meer mensen je kennen dan je denkt.

Ook heb ik deze week weer SSG dinner, het diner met de gasten gehad en doen we ’s avonds regelmatig een drankje in een van de omliggende bars na werktijd. Het is nog steeds erg gezellig met alle andere stagiaires en ik kijk uit naar wat de laatste 10 weken mij te brengen hebben.

Alvast een fijn pinksterweekend toegewenst allemaal en tot de volgende keer!

Liefs Caroline

  • 21 Mei 2015 - 21:57

    Simon Verhoek:

    Hey caroline,

    Dat klinkt allemaal weer heel leuk, om jaloers op te worden.
    Geniet er maar lekker van de komende 10 weken.

    Groeten, Simon

  • 25 Mei 2015 - 19:46

    Judith & Tim:

    Mooi verslag Caro!
    Fijn dat je vordert met je stage en ook aan nieuwe dingen begint!
    Mooi foto's, tussen het werken door toch ook wel echt vakantie!! :)
    Leuk dat je ook met andere stagiaires optrekt!

    Liefs uit Nederland!!
    Ps. we hebben je gemist op Opwekking!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Stage Antigua

6 Maanden stage bij Sandals Grande Antigua

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2015

Party done!

07 Juli 2015

De laatste weken

16 Juni 2015

Wa gwaan?!

21 Mei 2015

.

04 Mei 2015

Het eilandleven
Caroline

Actief sinds 25 Nov. 2014
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 19778

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Stage Antigua

03 Maart 2012 - 28 Juli 2012

Staqe Valencia

Landen bezocht: