Living the good life - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Caroline Boele - WaarBenJij.nu Living the good life - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Caroline Boele - WaarBenJij.nu

Living the good life

Blijf op de hoogte en volg Caroline

13 April 2015 | Antigua, Antigua

Hey allemaal,

Hier weer een update vanuit Antigua. Ik maak tegenwoordig maar een lijst in mijn telefoon van alle dingen die ik hier mee maak, zodat ik weet wat ik ook alweer allemaal wilde vertellen.

De afgelopen twee weken heb ik in weddings gewerkt en deze week werk ik hier ook nog. Het is onwijs leuk en ik wil deze afdeling absoluut niet verlaten. Het team is super gezellig en echt knettergek. Zo zijn we met elkaar op een donderdagavond op een bootcruise geweest. Het was super leuk en we hebben echt veel lol gehad, zie foto's ;)
Het werk is ook leuk. Je voert voornamelijk gesprekken met de stellen over wat ze exact willen op hun bruiloft. Vervolgens loop je met ze door het resort zodat ze hun keuze kunnen maken waar ze willen trouwen, ze hebben vier plekken. Ook ga ik zo'n 3x per week naar het gemeentehuis met de stellen om al het papierwerk te regelen. Uiteraard gaat alles in het gemeentehuis op zijn dooie akkertje en duurt het een eeuw voordat je het gemeentehuis weer verlaat. Ondanks dit vind ik het altijd erg leuk om naar het gemeentehuis te gaan, het is een leuke break voor de dag. We gaan altijd met de bus van Sandals en de buschauffeur brengt ons en wacht op ons. Pas was de buschauffeur in slaap gevallen en hij antwoordde zijn telefoon dus niet. Stonden we dan met alle gasten buiten terwijl we de bus boven op de berg zagen. Samen met mijn collega gingen wij als een stel gekken lopen zwaaien en bleven wij hem bellen, na zo'n 15 minuten werd meneer eindelijk wakker en kwam hij aangereden. Alles is mogelijk hier..

Wanneer er bruiloften zijn gaat 1 collega naar de kamer om de bruid te helpen met aankleden. Een andere collega gaat alles voorbereiden, zoals de muziek testen en de tafel opdekken. Afgelopen woensdag waren er 6 bruiloften (het meeste wat ze op 1 dag kunnen doen is 9) en moest ik in het begin voornamelijk in het kantoor blijven om alle bruidegoms op te vangen. Vervolgens bracht ik de bruidegom naar de plek waar ze gingen trouwen. Dit is meestal aan de andere kant van het resort, omdat daar de plek is om op het strand te kunnen trouwen. Ze hebben hier een super coole roze golfkar waarmee ze de bruid en bruidegom vervoeren. Super relaxed om het hele resort door te touren met zo'n roze karretje haha. De bergen hier maken het nog leuker om in de golfkar te touren.
Wanneer de bruidegom is aangekomen is het voornamelijk wachten op de bruid. Het leukste moment is uieraard als ze elkaar ontmoeten. Er wordt muziek afgespeeld en we laten de bruidegom weten wanneer hij om mag draaien om zijn bruid te zien. Vervolgens vind de ceremonie plaats en dan doe je eigenlijk niks anders dan luisteren naar degene die ze trouwt. Dat duurt zo'n 20 minuten en ik denk als ik dit verhaal nog 5 keer hoor ik het dromen kan. 'Promise her to stay with her in rich and in poor, in sickness and health' en zulk soort dingen. Na dit alles worden er handtekeningen gezet en moet ook ik vaak tekenen als getuigen. Grappig om te bedenken dat mensen over de hele wereld nu een certificaat hebben met mij als getuige zonder dat ik die mensen echt ken.
Hierna wordt er gedanst en daarna vind de cocktail plaats. Oftewel champagne drinken, taart en snacks eten. Als je geluk heb (en dat hebben we meestal) nodigt het stel je uit om ook te komen zitten en taart te eten. Zoals jullie begrijpen heb ik de afgelopen twee weken dus al behoorlijk wat taart op. Deze week zijn er 14 bruiloften, dus ik heb nog wat taartjes in het vooruitzicht ;)

Mijn eerste week in weddings was het vrij rustig en waren er dagen zonder bruiloften. Dit houdt in dat je dus bijna de hele dag niks doet en 1 april werd genomineerd als 'lala day'. Kortom de hele dag chillen. Toen ik om 8 uur aankwam was er niemand. Om 9 uur kwam iedereen een keer aan. Bleek dat ze een grap uithadden gehaald met de manager: iedereen had zich afgemeld om te komen werken. De manager trapte er in dus dat was een geslaagde 1 april grap.
Ze zeiden tegen mij: oke je kan vandaag doen wat je wilt. Slapen, skypen, rondjes lopen, het maakt vandaag allemaal niks uit. Zoals jullie begrijpen heb ik hier goed gebruik van gemaakt. Mijn andere collega's trouwens ook, ik zag regelmatig iemand slapen op de bank. Ik heb daar uiteraard een paar mooie foto's van geschoten, maar laten we die maar niet op internet zetten. Later vertelden ze me dat de general manager op vakantie is en dat ze daarom dit konden doen. Normaal gesproken komt hij namelijk voortdurend de afdeling checken als hij weet dat ze geen bruiloften hebben.

Ik blijf me verder ook nog steeds over de gasten verbazen hier. Zo heb ik een stel ontmoet dat hier al 23 jaar elk jaar 3 maanden komt. Ook zat een stel te vertellen: ja eigenlijk weet niemand van onze vrienden dat we gaan trouwen. Ik zou zoiets nooit voor me kunnen houden, maar goed het zal wel.

Verder zie je hier overal dodges (zo'n auto als m'n vader heeft). Iedereen gaat achter in die bak zitten en zo vervoeren ze elkaar. Super grappig dat dat hier gewoon mag. Ik zie het ons Nederlanders nog niet doen door Amsterdam.

Op Goede Vrijdag was ik vrij en een aantal vrienden ook. We besloten naar Deep Bay te gaan en wachtten op de lokale bus. Toen kwam een taxichauffeur en die zei dat we op Goede Vrijdag geen bussen zouden gaan vinden. Al snel kwamen we erachter dat het hier echt een officiële feestdag is. Alle winkels en restaurants in de stad waren gesloten. De supermarkten waren wel open, maar verkochten geen alcohol. Gelukkig wilde de taxichauffeur ons voor een mooi prijsje naar Deep Bay brengen. We hebben eerst de omgeving verkent en het uitzicht was weer zó gaaf. Vervolgens hebben we gechilled op het strand.

Door slim gebruik te hebben gemaakt van de cultuur hier had ik het voor elkaar gekregen om drie dagen weekend te hebben. Zaterdag ben ik naar de stad geweest met een vriendin. Toen we aan het wachten waren op de lokale bus zag een van de managers ons en hij gaf ons een lift. Hij is echt super aardig en geeft ons altijd een lift overal naar toe. Hij zei we gaan eerst dobles eten. Dit is lokaal eten en ik had het al vaker gegeten. Het is super lekker dus daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen.

De laatste dag van mijn lange weekend (lees mini-vakantie) ben ik naar D-Boat gegaan. De DJ van Sandals draaide daar en hij vroeg of wij mee wilden. Dit is een boot midden in de zee met een bar, overal plekken om te relaxen, trampolines, glijbanen in de zee etc. In het begin was het vrij rustig, maar later werd het steeds drukker. Er waren meer collega's van Sandals, namelijk van de afdeling entertainment. Zij vertelden ons dat ze later nog naar een BBQ van vrienden gingen en vroegen of wij mee wilden. Tegen een BBQ zeg je natuurlijk nooit nee! Het was echt een van de beste avonden ooit hier. We kwamen aan en ze gaven ons onwijs veel eten en drinken. Burgers, vis, soep, ze bleven maar komen. De hele avond hebben we spelletjes gespeeld met alle lokale mensen en we hadden zóveel lol. Ik vond het echt jammer toen we naar huis gingen want ik had graag nog een paar uurtjes langer gebleven. Later deze week kwamen de collega's van entertainment naar mij toe dat al hun vrienden naar ons vroegen en ze zeiden dat ze ons de volgende keer weer uitnodigen. Hopelijk komt er dus snel een volgende BBQ :P

Aan alle leuke dingen komt een eind, maar niet voor lang hier in Antigua.. Zo was ik de volgende dag (Tweede paasdag) weer fris en fruitig om 8 uur op mijn werk en was het erg druk ahum. Er was geen moer te doen. Mijn collega gaf mij een computer zodat ik films kon kijken, muziek kon luisteren etc. Niet verkeerd om daarvoor betaald te worden :) Om 1 u stuurde ze me naar huis ipv 5 uur en kon ik dus verder gaan met het vieren van mijn minivakantie. Met 2 vrienden ging ik naar 'ons' strand, het strand wat het meest dichtbij is zeg maar. Toen we hier aankwamen hebben we de eerste 5 minuten stomverbaasd om ons heen gekeken. HET WAS GEKKENHUIS! Omdat het tweede paasdag was waren alle families op het strand. Iedereen was aan het BBQ'en, er was muziek overal en iedereen was vrolijk. Het is te vergelijken met de koningsdag sfeer in NL. Het zag (letterlijk en figuurlijk) zwart van de mensen :P Ik heb hier nog nooit zoveel mensen bij elkaar op een strand gezien. Super leuk om eens mee te maken. De kinderen zijn hier zooo lief, schattig en knap dat we eigenlijk voornamelijk genoten hebben van alle kleine kinderen om ons heen.

Zo, ik weet dat het na dit verslag klinkt alsof ik nooit werk, maar uiteraard gebeurd ook dat. Al heb ik met weddings het geluk dat ze me eerder naar huis sturen als er niks meer te doen is, en je in andere afdelingen vaak moet blijven ook al is er niks te doen. Nu ik in weddings ben geniet ik er dus maar van nu het kan! Het leuke is dat ik nu zoveel mensen in het resort ken, omdat je elke keer van afdeling wisselt. Zodra ik nu door het resort loop zie ik voortdurend bekenden. Als je slim gebruik maakt van de cultuur hier en vrienden maakt met de juiste personen kunnen ze veel voor je regelen. Cheesecake als ontbijt, diner uit een van de restaurants, een gratis lift naar de andere kant van het eiland en zulk soort dingen :P
Tot en met zaterdag werk ik nog in weddings en daarna ga ik naar housekeeping.

Nou zoals jullie gelezen hebben heb ik het hier goed naar mijn zin. Eind deze maand ben ik al op de helft van mijn stage. Ik mis Nederland totaal niet en moet er nog niet aan denken om terug te gaan naar Nederland. Sorry mensen ;) Veel succes allemaal deze week en tot de volgende keer!

Liefs Caroline

  • 14 April 2015 - 18:18

    Johan:

    heel relaxed daar

  • 14 April 2015 - 18:18

    Johan:

    heel relaxed daar

  • 15 April 2015 - 21:34

    Arolien:

    Hoi Caroline, weer genoten van al je verhalen hoor!!!
    Kan me helemaal voorstellen dat je nog langggggg niet naar huis wilt. Het leven is daar, zo te lezen, echt goed :-)
    Wij hebben nu ook al een aantal dagen mooi weer, waar we heerlijk van genieten.
    Veel plezier nog en tot de volgende keer.

    Carolien

  • 17 April 2015 - 22:40

    Marjet:

    Vanuit het AMC met een piepklein mannetje naast me met plezier je verhalen gelezen. Zeker, what a good life!! Wat een zegen dat je deze stage mag lopen. Blijf dicht bij Hem en bij jezelf, en blijf genieten!

    Groetjes
    Marjet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Stage Antigua

6 Maanden stage bij Sandals Grande Antigua

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2015

Party done!

07 Juli 2015

De laatste weken

16 Juni 2015

Wa gwaan?!

21 Mei 2015

.

04 Mei 2015

Het eilandleven
Caroline

Actief sinds 25 Nov. 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 19818

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Stage Antigua

03 Maart 2012 - 28 Juli 2012

Staqe Valencia

Landen bezocht: